onsdag 18 november 2009

KAOS-award

Min första KAOS-award kommer från Elenor i Umeå och ser ut så här: Jag blev ju givetvis jätteglad!!!

KAOS skapades av Yoli och står för "Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje".

Vad innebär KAOS?
En levande logga som man sänder till någon man uppskattar. Men istället för att ha den digitalt så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får, ska i sin tur skicka egengjorda KAOS-awars vidare till dom de uppskattar. Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort den. Och på dessa ska ens egen stil, eller specialiteter finnas med.

KAOS-award innehåller:
  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storleken: 10 * 15 cm
Sedan ska man givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också (som jag gör nu). På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på. I sin blogg utser man tre nya KAOS-vinnare. Kanske skriva en motivering till varför just som man valt får awarden, eller åtminstone länka till dom i inlägget.

Samtliga tre kort består av vitt cardstock. Den mönstrade baksidan är ett vitt stämpelpapper med embossade swirlar som sedan färglagts med olika distresser. Som dekoration är det givetvis sydda pärlor med, ståltråd i tagsen och minirosor.

Den första går till Helena som är anledningen till att jag kom igång med mitt pysslande till att börja med. Genom att jag lärde känna henne och fick komma med på en pysselträff var jag sedan fast i scrappingträsket ;) Kortet till henne dekorerades med nyanser av rosa.
Det andra kortet går till Annelie som har förmågan att få varje kort att se unikt ut. Till henne har jag valt nyanser av lila.
Det tredje och sista kortet ska skickas till maja som gav mig inspirationen till att sy pärlor i korten, något jag älskar att göra. Som ni kan se så har jag valt gult till Maja.
Så snart har ni era kort i postlådan.
/Helena

3 kommentarer:

  1. Tack vännen för den fina motiveringen.=)
    Jag ska ta tag i det så fort julkorten är klara.
    Trevlig resa & kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina KAOS som du har skickat vidare! =)
    Kul att se andras skapelser också!
    Kramar

    SvaraRadera